طراحي سايت خبري

 
 
امروزه ديگر محبوبيت روزنامه به پايان رسيده و همه اخبار را از اينترنت دنبال مي‌كنند. همانطور كه يك شخص براي اينكه مورد اعتماد بودن و معتبر بودن خودش را براي بقيه اثبات كند، اقدام به ساخت سايت شخصي مي‌كند؛ ساخت يك سايت اخبار نيز باعث رونق گرفتن و همچنين موجب افزايش اعتبار يك رسانه مي‌شود؛ از اين رو ضرورت طراحي سايت خبري را متوجه مي‌شويم. 
 
شايد اين سوال برايتان ايجاد شود كه آيا طراحي سايت خبري، مختص رسانه است؟ بايد بگويم خير. هر سازمان و كسب و كاري مي‌تواند اقدام به ساخت سايت خبري كند. در اين ميان براي برخي شركت‌ها داشتن يك سايت خبري ضروري است اما براي ديگر سازمان‌ها يك انتخاب است؛ به عنوان مثال واضح است كه ايجاد يك پايگاه خبري از طريق طراحي سايت اخبار، براي كسي كه خبرنگار است يك ضرورت است افراد عاشق شنيدن خبر هاي تازه هستند . اما از آن جايي كه بسياري از مردم اين روزها به دنياي اينترنت رو آورده اند، بسياري از اخبار را از طريق وب سايت هاي خبري دنبال مي كنند. به همين علت طراحي وبسايت خبري از تقاضاي بالايي در تهران و ديگر شهرستان ها برخوردار شده است 
 
  گاهاً طراحي وبسايت خبري به صورت موضوعي انجام مي‌پذيرد. اين طراحي موضوعي سبب مي‌شود تا ويژگي‌هاي منحصر به فردي مورد نياز باشد؛ به عنوان مثال، طراحي سايت خبرگزاري كه تنها خبرهاي ورزشي را منتشر مي‌كند با راه‌اندازي سايت خبري كه خبرهاي متنوعي را در طول روز انتشار مي‌دهد، كاملا متفاوت بوده و نيازمند ساختار خاصي است. در نهايت مي توان گفت كه ساخت سايت خبري بر اساس نوع خبر و سبك فعاليت نيز مي‌تواند متفاوت باشد. 
 
طراحي سايت خبرگزاري از جمله مواردي است كه در ابتدا بسياري از افراد نسبت به آن علاقه نشان مي‌دهند، اما نكته مهم در رابطه با ساخت سايت خبري اين است كه آيا سايت خبري براي شما مناسب است يا شما انتخاب بهتري خواهيد داشت؟ طراحي سايت خبري براي كساني مناسب است كه بتوانند زمان زيادي را به جهت به روز رساني محتوا، خبر و غيره صرف كنند؛ در واقع اگر شما به عنوان يك علاقه‌مند به حوزه خبري مي‌خواهيد سايت داشته باشيد، بايد به اين نكته توجه كنيد كه ساخت وب سايت خبري نيازمند به روز بودن هميشگي و صرف وقت بسيار زيادي است.
 
 طراحي سايت خبرگزاري براي كساني مناسب است كه خودشان به حرفه خبرنگاري مشغول باشند يا تيمي متشكل از خبرنگاران فعال در حوزه‌هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي، ورزشي، اجتماعي و غيره داشته باشند؛ در واقع در ايجاد وب سايت خبري، كار تيمي بيش از هر چيزي مي‌تواند سبب موفقيت شما شود.
 
 سايت خبرگزاري ازجمله انواع سايت است كه موتورهاي جستجوگر به آن توجه ويژه‌اي دارند؛ در واقع به علت جستجوي بالاي خبر و به روز شدن دائمي آن، موتورهاي جستجو، سايت‌هاي به روز و فعال در زمينه اخبار را به سرعت نشان مي‌دهند. هدف اصلي صاحبان رسانه و ژورناليست ها از طراحي سايت خبرگزاري اين است كه مخاطبين خود را از اطلاعات روز باخبر كنند، مطالب مفيد و روز دنيا را آموزش دهند، راهنمايي هاي مختلفي ارائه كنند و برخي مواقع مطالب طنز و سرگرمي هم بنويسند.
 
با توجه به شرايطي كه وجود دارد در حال حاضر بهترين موقع جهت طراحي سايت خبري براي خبرگزاري ها و سازمان ها است تا با پوشش اخبار مختلف مثل سياسي، اجتماعي، فرهنگي، حوادث، ورزشي و غيره يا به طور تخصصي در يك زمينه مخاطبين بسيار زياد و درآمد بالايي كسب كنيد..